Na je 40 ste aan de bril..........


En nu mijn vorige blogje toch over "ouder"/"te oud" worden ging.
Heb ik er hier nog één.

Ik ben aan de bril.;-)
Tja ,het is natuurlijk algemeen bekend dat na je 40-ste je ogen kunnen teruglopen.
En bij mij werd op de dag na mijn 40-ste verjaardag mijn zicht dus ook geheel volgens het boekje slechter.
[ spookie hoor, precies de dag erna!]
In de verte kijken gaf geen problemen maar van dichtbij werd mijn zicht dus opeens wel erg blurrie.
In het begin viel dit probleem nog wel mee.
Er was simpel mee te leven.
Een boek lezen deed ik gewoon onder een 1000 watt spot,
en later ook nog met een simpel kruitvat brilletje erbij.
Zo merkte “niemand” iets van dit “gebrek”.
Hi hi.
Door de jaren heen werd het echter steeds erger.
Zag op 10 cm afstand mijn eigen handen alleen nog als één grote blurrie vlek.
“S morgens vroeg voor de spiegel natuurlijk helemaal niet erg.
Maar het opbrengen van een simpel lippenstiftje was gewoonweg lastig.
Had ik wel netjes gesmeerd, of ging ik als Pipo de deur uit?
Ook het simpel in een winkel iets kopen werd een crime.
Want wat stond er nu toch op dat pak wereld gerechten in kleine lettertjes?
Welke benodigdheden had ik nog meer nodig om dat geweldige gerecht te kunnen maken?
Menig voorbijganger greep ik in de kladden om mij toch maar alstublieft uit de brand te kunnen helpen.
Maar het dieptepunt van deze “oog ellende” was toch wel die keer dat ik bij de Hema met een bh in mijn handen stond en de maat niet kon lezen en er alleen maar mannelijke verkopers rondliepen.
[ had altijd alleen maar dames bij de Hema gezien en waren die juist NU allemaal vrij of zo?]
Ik heb het zonder blozen gevraagd hoor [ we leven tenslotte in 2010]
maar de blik van de piepjonge jongeman sprak boekdelen.
En toen daar ook nog bijkwam “Kunt u dit echt niet lezen ?” was de maat vol.
Al dat ge-otter, het was genoeg!
Ik moest mijn ogen nu maar eens echt laten opmeten.

Alles is uiteindelijk meegevallen.
De uitslag van de meting [ wat een idioot gedoe is dat meten trouwens]
viel reuze mee.
Mijn ogen zien in de verte nog als een havik
en heb alleen voor dichtbij een lees brilletje nodig.
Een simpel kruitvat brilletje was niet zo'n goed plan omdat mijn ogen volgens de
opticien niet helemaal rond zijn. [ ha ha grapjas ]
En dus mocht ik een cool brilletje uitzoeken samen met Bas en m'n moeke.

Mooi opgelost dacht ik.
Heb mijn mooie blauwe brilletje opgehaald
en ben later die middag nog even een boodschap gaan halen.
Stond bij de appie met een nieuw smaakje van de wereld gerechten in mijn handen.
En wat stond daar toch in de kleine lettertjes?

TJA, ik had het kunnen weten als.........
ik in het vervolg M'N BRIL dan ook nog MEENEEM ALS IK GA WINKELEN!

1 opmerking:

  1. hahahaha ja dat hoor k wel meer... sufferd! Standaard in je tassie dus!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier een gezellige berichtje achter voor the digital bakery girl.......