Hoe maak je een taart van zeep

Je zal maar net zo'n van taartjes houden als wij!
Dan kan je van zo'n taartje toch bijna niet afblijven?


Maar een hap van deze taartjes gaat je niet goed bekomen.
Ze zijn namelijk van zeep.
En heel makkelijk zelf te maken.
Op de foto's staan mijn allereerste twee zeep taartjes.

En ik maakte ze als volgt;
Ik kocht een aantal goedkope zeepjes.
Diverse kleurtjes en geuren.
Hakte de zeepjes in ongeveer 8 stukken en deed deze vervolgens
in een schaal in de magnetron.
[ leg preventief wat bakpapier in de magnetron tegen eventuele over kokende zeep]
Deed er een kopje water bij en zette vervolgens de magnetron op 800 watt
en smolt de zeepjes in ongeveer 8 minuten.
Opende de magnetron na 3 minuten telkens even om de boel door te prakken
tot alles gesmolten was.
Toen alles zacht genoeg was en de meeste zeep bonkjes weg waren
deed ik de gesmolten zeep vervolgens in een vorm.
Volgens hetzelfde recept maakte ik met witte zeep slagroom
die ik met een kunststof spuit er direct opbracht.
Haalde met een natte vinger vervolgens alle schoonheidsfoutjes weg.
Versierde de taart en liet hem opstijven in de koelkast.
En klaar was de zeep taart.



Makkelijk toch?
Ze zijn leuk om te zien en ruiken ook nog eens lange tijd heerlijk.
Als die geen ere plaatsje in de badkamer of woonkamer verdienen.
Ook leuk als cadeautje!

Hoop dat jullie wat aan mijn recept hebben.
En zelf nog tips of trucs?
Let me know!!

17 opmerkingen:

  1. Hoi hoi,

    Ziet er leuk uit, na m`n vakantie ga ik ook aan de taart, dus tips heb ik nog niet voor je-)

    groetjes Elma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk! bedankt voor de uitleg. Ik ga het zeker ook proberen. Je koelkast zal ook wel lekker geroken hebben.:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super!! leuk man... ziet er lekker uit .... het zal ook vast erg lekker ruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh machtig zijn ze en....bijna om in te happen!!
    Leuk dat je de berschrijving er bij doet, dankjewel Marianne.

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Marianne,

    Dit is echt super gaaf!
    En wat leuk dat je de beschrijving erbij geeft..het lijkt me niet erg moeilijk zoals je de uitleg geeft.
    Ik ga het zeker proberen...leuk...leuk en nog eens leuk!

    Heel erg bedankt voor de beschrijving.

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel Marianne, dit ga ik ook eens uitproberen. Lief dat je de uitleg erbij doet.
    Prettig weekend
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zow leuk Marianne, ik ga het zeer zeker een keertje proberen...

    liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. he is echt leuk ik ga het ook probeeren

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi marianne,
    HELP mij...ik heb zeep gekocht bij de soapqueen om zeeptaarten te maken. En het lukt dus niet, heb jij gewone handzeep gebruikt? Toen ik dat volgens jou recept ook eens probeerde kookte de zeep al na 1 minuut...gevolg een magnetron vol met zeep. Over de slagroomtoefjes maar niet te spreken. Tips zijn van harte welkom

    Groetjes Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Heleen,

    Het maakt niet zo veel uit welke zeep je gebruikt hoor.
    Leg voor de zekerheid wat bakpapier in je magnetron tegen het knoeien. En doe tijdens het smelt proces telkens de magnetron even open en prak de boel door zodra de schuim om hoog komt.

    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heey Marianne,
    Thanks meid, het is gelukt. Kijk maar op mijn blog
    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi !Ook je blog is prachtig
    Kan ook met glycerine zeep
    neem eens een kijkje in mijn winkel www.zeepromantiek.nl
    Liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waauwww ! super cool! ik wou graag in mijn kamer iets van nepcupcakes, maar nu ik dit gezien heb ga ik dit zeker doen !! groetjess ,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kun je ook geurolie erbij doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. LEUK OM TE PROBEREN JE KAN ZE ZO MOOI MAKEN ALS JE MAAR WILT
    GROETJES KORNELIA

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi marianne
    nou leuk hoor die taartjes ik ben ook gelijk aan de slag gegaan .
    ik he alleen de zeep in in vis vormpjes gedaan met lavendelzeep .
    en ik heb het op het vuur gedaan duurt iets langer maar bedankt voor het recept ga zeker nog eer expirimenteren gr anneke uit groningen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. is heel mooi zeg maar gaat de zeep niet zweten ik hoorde zoiets weet het niet hoor,
    ik wil er ook aan beginnen .
    Lijkt me zo leuk om te doen

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier een gezellige berichtje achter voor the digital bakery girl.......