Nieuwe hobby.........

Aangestoken door alle dames op het web met mooie zelfgemaakte creaties, van beertjes tot poppenhuizen en van breisels tot mozaïeken dacht ik afgelopen week ook eens crea te gaan wezen. Na eerst eens rondgeneusd te hebben in blogland leek het maken van sieraden me wel leuk om eens te proberen.
Mijn schoonzuske wilde ook graag meedoen en dus was het plan snel gemaakt.
Wij zouden een ketting gaan maken!
In mijn sieraden kist vond ik wat oude kettingen en haalde hier de kralen af. Kocht bij de Action en Xenos nog wat goedkope kralen zodat ik al snel heel tevreden ,met een volle bak kralen voor mijn neus, zat te verzinnen wat ik hier toch eens voor moois van zou kunnen maken.
Maar ik was niet de enige die als een "zwarte raaf" boven de bak aan het dromen was. Zoonlief zag in al die kralen ook wel een uitdaging. Nog voor zijn moeke en tanteke überhaupt nog maar begonnen waren maakte hij in 15 minuten tijd alvast een ketting voor zijn moeder.
Dat ik daardoor direct door de helft van al mijn mooie kralen was....tja........dat was even pech. Maar bij het zien van zoveel trots durfde ik hem natuurlijk ook niet meer uit elkaar te halen.
En zo hing nog voor ikzelf aan de slag ging al een "mooie" ketting om mijn nek!

[ zie rechterketting op tuintafel ]

Afijn, toen mijn schatteke naar school was doken mijn schoonzuske en ik de tuin in om aan de tuintafel in de zon ieder onze eigen ketting te gaan maken.

Het was gezellig crea-en zo met z'n tweetjes maar........
Tjonge jonge wat een ge-otter met die kleine kraaltjes!
[zat binnen 3 minuten met mijn leesbril op mijn neus]
Om nog maar niet te spreken over de draad die een eigen leven lijkt te leven.
En om een slotje aan je ketting te maken, moet je toch wel lenig in den vingers wezen hoor.Heb vanaf nu dan ook diep respect voor alle met naald en draad werkende crea dames.Tja,ik loop nu wel te mopperen maar over het eindresultaat ben ik best tevreden. Ben na dit ge-crea weer een geinige ketting rijker. Oeps, twee bedoel ik
[ die van mijn zoon mee gerekend ]
Dus is dit een

Deze "schoenmaakster" blijft bij haar "leest".
Het beetje stoeien met paintshop blijft voor mij toch echt het leukst.

7 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Tja lijkt mij ook een hoop gepriegel, maar je kan er wel leuke eigen creaties mee maken. De kettingen zijn toch leuk geworden vind die typisch Hollandse erg gaaf. Maarre tis me niet geheel duidelijk welke nou door je zoon is gemaakt.
    Groetjes en fijn weekend, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Madelon,

    Ja die typisch Hollandse is mijn baksel. Die steentjes komen van de Xenos. Errug leuk!
    En mijn zoon heeft dus die met die azuurblauwe steentjes gemaakt.

    Fijne koninginnedag en weekend
    groetjes marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou das toch juist lief van de piraat, alvast frobelen voor Moederdag ?? ;-)
    Ik ben ook niet zo van de priegelige kraaltjes. Zou het komen omdat ik kwa bril nog steeds in de ontkenningsfase verkeer ??!! *grijns*
    Gave koninginnedagachtergrond.
    Zie het natuurlijk weer te laat anders had ik m zeker gebruikt.
    Maar hoe doe je dat met die codés??
    Moet dat in onestat geplaatst??

    Hele fijne Koninginnedag!.
    HIER REGENT HET !
    Heb ik even geluk dat ik het kleedje dit jaar weer opgerold heb laten liggen :-)

    Groetjes, Lieke

    PS. En jaaaaaaaaaaa helemaal aan vakantie toe.
    Morgen nog een dagje naar Studio sport en daarna 2 hele weken vrij.
    Het weer wordt niet denderend helaas, maar gelukkig gaan we nog een paar dagen richting Eurodisney !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Lieke,

    Gezellig dat je even komt buurten!
    Tuurlijk hartstikke lief van Bas om zoiets voor zijn moeke te maken.
    Er zaten nota bene 3 hartjes aan!
    En de dikke kus erbij maakte het helemaal af.
    Maar voor moederdag krijg ik nog iets anders verklapte hij mij dus.......
    Kan haast niet wachten, hi hi.

    Wandel zo gelijk nog even bij jou langs.......
    Enne ja, die code plak je gewoon in onestat. C'est tout!

    Fijne dag Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De parelsnoeren zijn knap geworden. Wat een lieverd zijn mama zo in de watten leggen :-))
    Je kan je weeral mooi maken...
    Geniet nog van jullie feestdag, hier schijnt de zon al weer...
    vriendelijke groetjes
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, wij zitten hier ook op het droge weer te wachten.
    Volgens buienradar pas om 13.30 uur. Oranjetompoucen had ik gelukkig al in huis. Dankzij de weergoden heb ik er inmiddels 3 op :-)

    Fijne dag nog daar in Zeeland.
    Nog even langs bij de Koningin ??
    Ze is in de buurt toch ??!!

    Groetjes, Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Marianne,

    ik vindt ze hartstikke leuk geworden...

    x Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier een gezellige berichtje achter voor the digital bakery girl.......