Hoe zet ik mijn eigen tekst op een transparante header

"  Help Marianne!  
Het lukt me maar niet om de header transparant 
op mijn blog te krijgen met mijn eigen tekst!
Ik heb een wit veld erachter , hoe los ik dat op?"

Deze vraag kreeg ik onlangs in mijn inbox.
Een vraag waar meerdere van jullie mee worstelen denk ik.
En heb je geen photoshop of the gimp op je computer 
of weet je niet hoe dat werkt heb ik hier een 
Tutorial waarmee je dat probleem online kan oplossen!

Download als allereerste op je computer één van de png headers !
[een png header =een headers waar een stukje transparant is
en het dus lijkt of er figuurtjes uitsteken ]

Zorg dat je het bestand ook opslaat als png bestand ! Verander het niet!
Open vervolgens het online programma  http://fotoflexer.com/
en volg de onderstaande aanwijzingen!






 Controleer nog even extra of je bij het lettertype de tekst ook op transparant hebt staan!






Erg belangrijk; 
Zet de format op png zoals hierboven 
anders word het transparante deel van de header alsnog wit ingevuld!

 Nu is de header klaar en kan je hem vanaf je computer uploaden naar je blog.
En is je header mooi transparant met je eigen tekst erop.

Veel succes!
liefs Marianne
ps; volgende tutorial .
"hoe plaats je een divider tussen je blogs".

3 opmerkingen:

  1. Hij blijft bij mij wit, kan bestanden niet veranderen vandaag. Probeer het later weer eens...zondags storing denk ik haha. NOU ja, hij blijft mooi hoor. Ligt gewoon ff aan mijn puter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Pink Princess,

    Ja computers doen niet altijd wat we willen, helaas. Maar heb je binnenkort weer de moed om het weer eens te proberen kijk dan zodra je de afbeelding hebt gedownload of het nog steeds een Png afbeelding is.Controleer dat door op de afbeelding te klikken met de rechtermuisknop en vervolgens bij eigenschappen te kijken of het nog steeds een Png is.
    Soms gaat het ook fout doordat het plaatje wordt bewaard als een paint afbeelding.
    Paint vult het transparante gedeelte wit in.

    Ben benieuwd.....

    marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op mijn blog heb ik je schitterende kanten background gezet. Hartelijk dank hiervoor! Is daar ook een header van? Ik kan die niet vinden...

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier een gezellige berichtje achter voor the digital bakery girl.......