Maak je eigen paperdoll ...... make your own paperdoll

Ik ben al een tijdje helemaal weg van Paperdolls.
Heb deze week zelfs van onze familie paperdolls gemaakt.
Misschien ook wat voor jullie ?.
Zal hier uitleggen hoe je dat doet.


Download eerst één van de paperdolls die je zou willen gebruiken.
Hier is een een nieuw paperdoll set in mijn serie 
die ikzelf voor dit doel gebruikte.
 Een ander kan natuurlijk ook.
 Vervolgens zijn dit de stappen die ik met photoshop ondernam.
Heb je geen photoshop of een soortgelijk programma
maak je eigen paperdolls dan bijvoorbeeld heel makkelijk online met Photoplexer.
Bij  "lees meer"staat het voorbeeld filmpje.

Volg voor alle programma's de volgende stappen.

1. Open de afbeelding in je scherm.
2. Maak een kopie van de afbeelding en knip daar een vierkantje uit waar niets opstaat.
3. Neem een leuke foto van een familie lid en knip daar het hoofd van uit.
4. Plak het uitgeknipte vierkantje op één van de hoofden van het orgineel
zodat er een  paperdoll zonder hoofd ontstaat.
5. Plak vervolgens het hoofd van het familie lid erover heen.


Zo kan je van allerlei familieleden en vrienden paperdolls maken.
Leuk voor een verjaardag of feestje
of om zomaar weg te geven.

Mijn nichtje vond het in ieder geval helemaal geweldig!



ps; kijk voor het instructie filmpje bij meer lezen.


7 opmerkingen:

  1. Goedemiddag,
    Wat een leuke blog zeg. Zou ik in je bloglist mogen staan met mijn blog? http://boekenstek.blogspot.com/ Uiteraard voeg ik je dan toe in mijn bloglist.
    Ik hoor het graag. Groeten, Pleun

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief paperdoll Marianneke,

    Dolletje ben in bad geweest..mijn haren zijn gekamt..nagels gelakt..atelier opgeruimd..alles gestoft...de afwas gedaan..mijn zondagse jurk gestreken...honden uitgelaten...een strik in mijn haar gedaan..lekkere hapjes gehaald en natuurlijk een taartje bij de bakker uitgezocht het bestek gepoetst...de beren en poppen recht gezet...pfffff...
    Nu hoef ik alleen nog maar te wachten tot Marianneke komt..en wat zullen we dan veel te klessebessen hebben!
    In ieder geval ik ben er helemaal klaar voor...
    Dit kan alleen maar leuk worden, niet meer en niet minder...
    Dolletje ik verheug me op je komst..!

    Toedelssssssssss en snoezelssssssssssss,
    MaeijkeXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (even lachen om het bovenstaande berichtje, echt dolletjes!)
    Maar ehh....super bedankt voor deze leuke tip!

    xxxx
    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Marianne wat grappig.
    Ga het zeker proberen.

    Lieve groet
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hebt een ontzettend mooi blog !
    Hier is duidelijk geen amateurtje aan het werk.
    Alles wat je voorstelt is om ter dolst !
    Dank je voor de steeds weer bruikbare tips !
    fijn weekend
    hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. That is such a cute idea! LOVE it!

    Have a cozy and joyful weekend,
    Big fuzzy bear hugs, Biene

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier een gezellige berichtje achter voor the digital bakery girl.......