Het elven kindje

Met groot genoegen
laat ik u mijn laatste digitale prutswerkje zien.
En vol trots kan ik u daar deze keer een verhaal bij laten lezen.
Het verhaal is geschreven door
 Marjanne van http://couleursetfantaisies.blogspot.com/.
Zij schreef dit op verzoek van mij .
Er was eens een moeke dat heel lang op een kindje moest wachten.
Op een warme zomerdag werd haar diepste wens onverwacht vervuld, 
er klopte een engeltje aan de deur aan met
bij zich de mooiste baby'tje dat t' moeke ooit had gezien.
Ze was er dol gelukkig mee.

Maar toen het engeltje weg ging, begon het kindje te huilen, te huilen, te huilen... 
het hield niet meer op.
Het moeke probeerde van alles: melk, melk met honing, honing alleen... 
rond lopen met de baby in de armen....
schone luier aan, fop speentje 
niets hielp...
het bleef maar huilen alsof haar hartje gebroken was.
Ten einde raad liep het moeke met het kindje de tuin in, en riep het engeltje.

Ook het engeltje lukte het niet het meisje stil te krijgen... 
het was nu zo rood als een tomaat en het moeke en het engeltje 
wisten niet meer wat ze eraan konden doen.
"Wacht" zei het engeltje"ik heb een laatste idee"
en ze begon te zingen in een vreemde taal,
het klonk als een sneeuwklokje zo zuiver, 
en opeens waren er allemaal elfjes 
die om het wagentje dansten en mee zongen... 
het kleine meisje liet nog een snik... 
en was stil... 

De elfjes bleven over haar waken en zongen zodra ze verdriet had, 
tot ze groot genoeg was
en een vrolijk ,goedlachs meidje was geworden...



Vond het heel lief dat Marjanne bij mijn knutselplaatje een verhaaltje wilde bedenken en schrijven.
Bij deze nogmaals bedankt en een dikke knuf Marjanne!

 iedereen een fijne dag




En lijkt jou dat ook leuk om eens te doen?
Zo'n verhaaltje bij een prutswerkje van mij te schrijven?
Laat dan zekers een berichtje achter onder deze post of stuur me een mailtje.

en........heb van het meisje bij het raam dus ook een achtergrondje
zie de post hierna!

5 opmerkingen:

  1. ik vond het een hele eer dat je aan me vroeg dit verhaaltje te schrijven. Jij bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hay zeeuws deenrtje,

    Wat een prachtig "prutselwerkje" van je mogen we weer bewonderen..je magische vingers hebben weer iets moois gemaakt.
    En dan het mooie verhaal van Marjanne erbij...wauw!!

    Wens je een mooie dag,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief!!!
    Dat is een mooi verhaaltje, vooral als je echt van die kleine elfjes houd.
    Mooi prutswerkje erbij en klaar is het!!!
    Dank je wel voor de glimlach die nu op mijn gezicht zit.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi plaatje, het zou mooi in een sprookjesboek passen...

    Lieve groetjes,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi wat leuk zeg het ziet er zo sprookjesachtig uit
    geweldig
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier een gezellige berichtje achter voor the digital bakery girl.......