Je eigen achtergrondje maken........

Ben supertrots op mijn blogvriendin Mireille!
Met een klein beetje hulp maakte zij haar eerste eigen achtergrondje ,
ZIE HIERBOVEN,
helemaal in haar eigen stijl!
Een trucje dat een ieder van jullie kan
als men een beetje overweg kan met Paintshop of the Gimp!

Ga als volgt te werk.
Download één van mijn achtergrondjes  [ 2 of 3 colomn ]
Je hebt nu de juiste maten voor je achtergrond staan en kan er vervolgens heel simpel  met Photoshop of the Gimp je eigen lay-out overheen plakken. Sla deze vervolgens online op bij bijvoorbeeld Photobucket .
Zet in onderstaande code de URL van je eigen afbeelding en plak hem op je blog. [ gadget toevoegen / html van derden ].

 Code;
<style type="text/css">body {background-image: url("PLAK HIER DE URL VAN JE ACHTERGROND");
background-position: center; background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed; }</style>



En dat is alles!


6 opmerkingen:

  1. Hi Marianne,

    Wat zie ik hier .....:o-) hartstikke fijn dat je mijn eerste achtergrondje op jou blog wilt plaatsen.
    Ja,heb ondervonden starten met de juiste maten is een must en het spreekwoord zegt een goed begin is het halve werk !
    Bedankt voor alles afgelopen jaar en ik leer graag nog meer bij in 2011.

    Lieve groetjes
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woww wat knap van je Mireille.
    Ik a het zeker ook gauw proberen nu, het klinkt lekker simpel, maar dan hahahaha
    Knuf Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marianne,

    Wat heb je een onzettend leuk blog!!
    Ik als beginnende blogger kan hier nog veel leren!!
    Ik wil zelf ook graag zelf achtergrondjes maken.
    Maar als ik het ontwerp op photobucket op heb gezet,dan zijn de maten kleiner dan ze waren?
    (Misschien een hel domme vraag?)

    En dan kan ik het dus niet als achtergrond gebruiken..
    Kun je mij mischien vertellen wat ik fout doe??
    En hoe ik het wel moet doen?

    Alvast heel erg bedankt....

    Groetjes,Tanja...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Marianne,

    mij is dat gelukt door te uploaden met photobucket maar dan met de bucket, snelle upload van photobucket en dan op een maat groter dan 17 breed, 1 megabate ofzo.

    Dan past hij op je blog, k'moet hem nu alleen ietsjes kleiner maken voordat ik hem upload.

    Mvg saramshobby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de code. Ik ga het zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom ook al het probleem tegen dat Photobucket mijn achtergrond verkleint.
    In de html heb ik nu width en height toegevoegd maar dat helpt helaas niet. Gevolg daarvan is dat ik nu een witte achtergrond heb.
    De snelle upload die hierboven genoemd wordt ben ik nog niet tegengekomen bij photobucket.
    Ik moet gaan werken dus zal later nog eens proberen me er in te verdiepn.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier een gezellige berichtje achter voor the digital bakery girl.......